بعد از ورود کرونا به کشور ایران همه به دنبال آمار دقیق درباره این ویروس موذی هستند.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،کرونا ویروس که اکنون کشور‌های زیادی را درگیر کرده و طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت بحران جهانی اعلام شده است علائم شبیه به آنفلوآنزا و سرماخوردگی دارد با این تفاوت که سرعت شیوع و انتشار آن بالاست و نسبت به دیگر بیماری‌ها بیشتر ریه را درگیر می‌کند.

شیوع کرونا از چین با منشا ناشناخته

کرونا از چین تا ایران، از شایعه تا واقعیت

اواخر ماه دسامبر میلادی برابر با اوایل آذرماه شمسی خبر شیوع ذات الریه با منشا ناشناخته در شهر ووهان در استان هوبی چین اعلام و عامل این بیماری نوع جدیدی از ویروس کرونا اعلام شد، این ویروس جدید در تاریخ یازدهم فوریه برابر با بیست و دوم بهمن ماه شمسی از سوی سازمان بهداشت جهانی کووید ۱۹ نام گرفت.

کووید ۱۹ بیش از ۷۵ هزار نفر را در چین مبتلا کرد که بیش از ۲ هزار نفر از آن‌ها فوت کردند و بیش از ۱۸ هزار نفر درمان شدند.

ورود کرونا به ایران یک روز مانده به انتخابات مجلس

کرونا از چین تا ایران، از شایعه تا واقعیت

کرونا ویروس روز‌های پایانی بهمن به ایران رسید و کیانوش جهانپور، مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در روز چهارشنبه سی ام بهمن ماه یک روز مانده با انتخابات در توئیتی از مشاهده اولین موارد ابتلا به کووید ۱۹ در ایران و در شهر قم خبر داد و گفت: نتایج آزمایش اولیه ۲ مورد از موارد مشکوک از نظر ابتلا به کروناویروس، مثبت گزارش شده‌است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم هم در همین روز اعلام کرد که در چهار روز گذشته شاهد گسترش بیماری‌های تنفسی در قم بودیم به طوری که در این مدت ۲ نفر بستری در قم بر اثر بیماری تنفسی فوت کردند که امروز تست اولیه کووید ۱۹ این دو مثبت اعلام شد.

مسئولان وزارت بهداشت که از سرعت شیوع این بیماری اطلاع داشتند فردای این روز در اول اسفند ماه و در روز انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی قرارگاه کرونا ویروس تشکیل دادند و اولین جلسه این قرارگاه با حضور وزیر، معاونان و مدیران ارشد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور تشکیل شد.

ورود کرونا به استان مرکزی در روز انتخابات مجلس

کرونا از چین تا ایران، از شایعه تا واقعیت

استان مرکزی از اولین استان‌هایی بود که بعد از قم درگیر این ویروس جدید ناشناخته شد.

جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اول اسفند در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با اشاره به تجهیز استان مرکزی به آزمایشگاه تشخیص کرونا و تشخیص نتیجه در کمتر از شش ساعت در داخل استان، ابتلای یک نفر به کرونا ویروس را در اراک تایید کرد و گفت: این فرد هم اکنون در یکی از مراکز درمانی اراک بستری و تحت مراقبت قرار دارد.

کرونا از چین تا ایران، از شایعه تا واقعیت

جمالیان با بیان اینکه در استان مرکزی ۸ نفر مشکوک به ویروس کرونا شناسایی شدند که پس از آزمایش‌های انجام شده تست ۷ نفر منفی شد، از مثبت شدن تست کرونای یک متفی در اراک هم خبر داد.

با مثبت شدن تست کووید ۱۹ یک نفر و فوت یک نفر مبتلا به کرونا در استان مرکزی شورای پدافند زیستی تشکیل شد و به منظور پیشگیری و مراقبت در برابر ویروس کرونا مدارس، دانشگاه ها، آموزشگاه‌های زبان و آموزشگاه‌های علمی آزاد، باشگاه‌های ورزشی و تمام اجتماعات را به مدت یک هفته تعطیل اعلام کرد که این تعطیلی هم اکنون هم ادامه دارد.

اعتکاف، راهیان نور، نماز جمعه و حوزه‌های علمیه هم تعطیل شدند و در ادارات مقررات بهداشتی محدود کننده اعمال شد و فعالیت ادارات به ۳ ساعت کاهش یافت.

  همدلی برای شکست  کرونا ویروس 

کرونا از چین تا ایران، از شایعه تا واقعیت

مراکز و بیمارستان‌ها در شهر‌های مختلف استان مرکزی برای بیماران احتمالی کرونا پیش بینی شد و به همت بسیج جامعه پزشکی مراکز غربالگری بیماران تنفسی افراد مشکوک به کرونا در اراک راه اندازی شد.

شرکت‌های تولید ماسک و الکل و مواد ضد عفونی جدید فعال شدند و خط تولید شرکت‌های فعال افزایش یافت تا بازار این محصولات به تعادل برگردد و تولید پوشش حفاظتی کادر درمان مقابله با کرونا افزایش پیدا کرد.

مسئولان بهداشت و درمان علاوه بر این تدابیر هر روزه از طریق رسانه ملی آمار مبتلایان، فوت شد گان و بهبود یافتگان کوید ۱۹ را از طریق رسانه ملی به عموم مردم اعلام کرد ه و می‌کنند تا علاوه بر تلاش برای کنترل و مهار بیماری، شفاف سازی لازم هم صورت گیرد.

برخلاف عده‌ای که اقدام به انبار کردن ماسک و مواد ضد عفونی کننده کرده بودند تا از نامتعادل بودن بازار برای سودجویی بیشتر استفاده کنند و برخی از آن‌ها به کمند پلیس افتادند عده‌ای از مردم خیر هم با تهیه ماسک و مواد ضد عفونی کننده و توزیع رایگان همدلی را افزایش دادند.

  بزرگ نمایی آمار کرونا در ایران  

کرونا از چین تا ایران، از شایعه تا واقعیت

اما در مقابل این همدلی برای شکست ویروس کرونا، برخی رسانه‌ها از شبکه‌های تلویزیونی معاند گرفته تا شبکه‌های اجتماعی با اهداف دیگر و به گونه دیگری عمل کردند، این رسانه‌ها که با هدف قرار دادن امید ملت ایران، دنبال وحشت و ترس و ناامیدی مردم هستند با تولید خبر‌های کذب دنبال ماهی گرفتن از آب گل آلود کرونا و ضربه زدن به اقتصاد خرد و کلان کشور و تمام کردن کار ناتمام تحریم‌ها هستند.

کانال‌های شبکه‌های اجتماعی معاند با استفاده از تکنولوژی و محتوا سازی آمار کذب و برجسته سازی این آمار و القاء آن به مخاطب ایرانی مثل همیشه بدون ذکر منبع به کلی گویی روی آورده اند.

به این مطالب دقت کنید: آمار فوتی‌های کرونا در ایران صد‌ها برابر فوتی‌هایی هست که مسئولان اعلام می‌کنند، بیش از ۱۲ هزار مبتلا به بیماری مبتلا به کرونا ویروس در ایران هستند، اما مسئولان اعلام نمی‌کنند.

این رسانه‌ها با صداسازی مثل صدای یک پرستار یا یک پزشک و عادی سازی این مطالب دنبال القای یاس و نامیدی به مخاطب ایرانی هستند و تئوری گوبلز را دنبال می‌کنند که می‌گوید "دروغ را آنقدر بزرگ بگو که قابل انکار نباشد. "

نا امیدی استراتژی دشمنان ایران

کرونا از چین تا ایران، از شایعه تا واقعیت

از آنجایی که جامعه نا امید به هر سمتی می‌رود، این موج تبلیغات که مکمل تحریم هاست، اقتصاد را هدف گرفته و دنبال این است تا مردم آنچنان بترسند که کسب و اقتصاد فلج شده و مردم گرسنه شوند و جامعه فرو بپاشد.

اما در حالی که رسانه‌های دشمن تلاش می‌کنند آمار مبتلایان و فوت شدگان در اثر کرونا در ایران را بیشتر از واقعیت نشان بدهند، سازمان‌های جهانی، شفافیت ایران در آماردهی را تأیید می‌کنند.

عملکرد شفاف حاکمیت به ویژه وزارت بهداشت در حوزه کرونا از اولین روز آغاز شد به طوری که در شب برگزاری انتخابات به محض مثبت شدن تست‌های اولین بیماران مبتلا به کرونا در قم با وجود اینکه احتمال پایین آمدن مشارکت مردم در انتخابات بود، این خبر اعلام شد؛ و این در حالیست که کشور‌های آمریکا، ایتالیا و حتی سایر کشور‌های اروپایی که مدت هاست درگیر بیماری کوید ۱۹ شده اند تاکنون آماری به صورت رسمی از رسانه‌های خود برای تعدا مبتلایان به ویروس کرونا اعلام نکرده اند و تنها یک عدد بر روی خروجی‌های سایت‌های سازمان بهداشت درج شده است.

کروناویروسی که اسم  بزرگ کرده

کرونا از چین تا ایران، از شایعه تا واقعیت

جدای از این بزرگ نمایی‌های رسانه‌ای باید گفت که کروناویروس خطرش به اندازه اسمی که بزرگ کرده نیست و راه حل‌های ساده‌ای برای مبتلا نشدن به آن و درمان در صورت وجود دارد.

منصوری مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: با انجام اقدام پیشگیرانه و خودمراقبتی می‌توان بیماری را کنترل و از انتقال بیشتر آن جلوگیری کرد.

نظری معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک و رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی هم گفت: نرفتن در اماکن شلوغ، شست و شوی مداوم دست‌ها با آب و صابون دست ندادن و رو بوسی نکردن، دست نزدن به چشم و بینی که از اصلی‌ترین قسمت‌های ورود ویروس به بدن است از جمله راه کار‌ها پیشگیری بیماری است.

علائم ابتلا به کرونا ویروس

کرونا از چین تا ایران، از شایعه تا واقعیت

کرونا ویروس علائم شبیه به آنفلوآنزا و سرماخوردگی دارد با این تفاوت که سرعت شیوع و انتشار آن بالاست و نسبت به دیگر بیماری‌ها بیشتر ریه را درگیر می‌کند.

جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تب، سرفه، گلودرد، عطسه، از اصلی‌ترین علائم بیماری کرونا است، اما برای تشخیص نهایی باید حتما نمونه گیری‌های آزمایشگاهی صورت پذیرد.

درمان کرونا با رعایت دستورالعمل پزشک

رعایت بهداشت شخصی ساده‌ترین راهکار‌ها برای مبتلا نشدن به کوید ۱۹ هست و در صورت ابتلا با رعایت دستورالعمل پزشک قابل درمان است.

دکتر عزت اله بهزادی نیا متخصص طب اورژانس و اولین بیمار اراکی مبتلا به کرونا که این بیماری را شکست داددر گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: کرونا یک عفونت ویروسی هست و قطعا مشکلی برای هموطنان ایجاد نخواهد کرد و در صورت ابتلا به این بیماری روحیه خود را حفظ کنند؛ به دستورالعمل دارویی عمل کنند و این را بدانند که مبتلایان به کرونا ویروس به راحتی ترخیص خواهند شد.

کرونا از چین تا ایران، از شایعه تا واقعیت

‏مارک برایان رئیس بخش درمان اضطراری سازمان بهداشت جهانی می‌گوید: ایرانی‌ها با تجربه‌هایی که در مقابله با بلایای طبیعی دارند و همین‌طور گروه‌های امدادی این کشور، نشان می‌دهند ازنظر پزشکی توانایی‌های زیادی برای مدیریت بیماران مبتلا به کروناویروس دارند.

مردم ایران با وحدت و همدلی از بحران‌های زیادی عبور کرده اند و این بحران را هم به یاری خداوند به سلامت پشت سر خواهند گذاشت، اما در این بحران‌ها هست که دست کسانی که خود را دلسوز مردم می‌دانند، اما دنبال ضربه زدن به ملت ایران هستن رو می‌شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار